tisdag 10 oktober 2006

23.22 är jobbet klart

23:22 var dagens NSD-taltidning klar att sparas... Får väl vänta en timme på att få gå hem med andra ord. Detta riktigt suger! Hur det går att motivera att jag som inte har nåt att göra ska sitta och göra ingenting tills klockan visar ett visst klockslag. Måste försöka att hitta annat jobb. Men vad ska jag göra. Önskar jag hade en dröm, en riktigt dröm-dröm om vad jag vill pyssla med i mitt arbetsliv. Känna ett kall för nåt speciellt. Men jag gör inte det. Det jag känner för är att jobba lite och tjäna mycket eller lagom med pengar (fast vem har inte dom drömmarna?).

Tvättstugan kämpas det för övrig på på med. Väggar är målade, och golvet är skrapat. Men det är mycket jobb kvar. I slutändan drömmer jag om ett trevligt, men absolut inte exklusivt tvättrum. Men just nu känns det långt bort! Bilder kommer vid tillfälle.

Ringde hem från jobbet nu ikväll. Får höra att jag har en hostandes liten tjej där hemma, som inte kan sova. Får också prata med henne, hon med den ynkligaste, ynkligaste lilla rösten. Nästan så att hon håller på att dö! Saknar, saknar, saknar! Vill vara där hemma och stryka på ryggen och pussas.

Inga kommentarer: