måndag 30 oktober 2006

Mycket nytt efter helgen, men mest för andra

Bortlämnad unge, torsdag-fredag och till på lördag. Kändes... Men helt ok. När man vet att hon har det bra och jag kan känna mig trygg med dom som har hand om henne. Mor o far. Ungen=överlycklig. När dom kom och hämtade henne så ville hon bara iväg. "Vi har redan packat väskan" berättade hon för mojmoj och mojfaj. Så när jag ringde henne under fredagen "Men jag är inte lessen", mamma som jag är hade jag ju upprepat ett flertal gånger till henne att "blir du ledsen, så kan du säga till morfar och mormor att du vill ringa till mig". Och hon var ju inte ledsen när jag ringde. Hi hi! Hon är för söt! En till söt sak hon sagt i helgen var när pappan ville gå och köpa läsk till middagen idag. "Vi har ju mjölk, pappa".

Men det viktigast som hänt i helgen är ändå: VI HAR BOKAT RESAN!!! Den 17 december åker vi till Thailand. En månad blir vi borta. HURRA! Ser verkligen fram emot det. Verkligen!

Världens-bästa-grannar flyttar till veckan, till Skellefteå. Suck och snyft. Fick veta idag att dom köpt ett hus (efter flera ratade objekt), dom väntar barn och dom hade skaffat sig en ny bil (intressant i den ordningen för mig!). Mycket nytt där. Hos oss händer det inte så mycket, mer än Thailandresan då förstås.

Är på jobbet, men ska snart hem, skönt. Här är det för övrigt vinter efter stormen i fredags (då somliga, läs jag, körde fast i drivorna, har aldrig kört fast tidigare).

Inga kommentarer: