tisdag 7 november 2006

Fegisar på jobbet

Ett företag på orten, där jag tidigare sökte jobb, hörde av sig för ett tag sen och vill ha mina skrivartjänster. Nu har dom inte hört av sig sedan dess, men jag hoppas att blir något av det.

Och så sökte jag ett jobb i Umeå på en tidning som heter Inspiration, som tar upp ämnen som heminredning och livsstil. Dom hörde av sig igår och ville ha ett arbetsprov. Kan ju bara hoppas att båda dessa grejer blir nåt mer varaktigt. Tänk om jag skulle delvis kunna försörja mig som frilands. Då måste jag ju starta upp eget! Oj, så skoj det skulle vara. Men jag tar i trä!

Satt och skrev på artikeln till Inspiration idag, och det är ju rätt så kul att formulera sig. Borde nog försöka att göra det mera. Men det kanske det blir om jag nu får jobben...

U har visst dragit elen i bastuförrummet, så nu finns där en taklampa. Annars har det inte hänt så mycket på hemmafronten.

Hade personalmöte igår. Delvis om flextiderna som vi diskuterat tidigare, på mitt initiativ. Men ingen, mer än jag, kan stå upp för att man faktiskt kan göra jobbet snabbare än vad tiden tillåter. Jag verkar vara ensam i min kamp om att göra vettiga saker när jag är på jobbet, och gå hem i fall det inte finns vettiga saker att göra. Trist. Återigen, hoppas hoppas att det blir nåt av skrivarjobben.

Inga kommentarer: