onsdag 4 april 2007

Fick inte lämna mitt 0+ blod

Skulle ge blod idag. Läste lydigt broschyren vilka kriterium som måste uppfyllas (tex att inte vara bög! Mycket mycket konstigt, diskriminerande!). Jag kände mig utvald när jag såg att jag passade in i ge-blod-modellen. Går in och får ett obehagligt stick (gjorde nästan så att jag ångrade mig, inte var det skönt direkt). Blod-tanten tar tre rör blod av mig. Tar sedan ett blodvärde, och det visar sig.........jag har för lågt blodvärde! Får alltså inte ge blod. Snopet. Men efteråt så kan det kännas lite skönt, för nålstickande är ju inte så trevligt. Shåpig, är vad jag är, när dom som skulle ha nytta av mitt blod har det så mycket värre. En dag kanske jag själv eller o du hemska tanke, A skulle behöva blod. Då MÅSTE det finnas. Fast nu har jag ju laglig rätt att vara en ge-blod-smitare.

Vi har målat tvättstugedörren vit och satt in ett litet runt fönster med frostat glas i dörren. Blev ju helfint! Ska fota och visa här framöver.

Var på en visning i Bergsviken på ett hus som är exakt som vårt, fast spegelvänt. Hu, hu, hu, så tragiskt ställe. Det värsta var att vi var dom enda som var där. Därför valde den sliskige mäklaren att följa efter oss, TILLSAMMANS med sin assistent. Dom gick bokstavligen efter oss. Och mäklaren försökte med sitt säljsnack. Deras problem, som dom inte visste, var att vi inte var intresserade. Vi ville ju bara kolla in vardagsrummet, eftersom vi har tänkt oss en ny lösning i vårt eget vardagsrum, dela av så att vi får ett sovrum till, och ville kolla hur det skulle se ut. Men vi gick plikskyldigast igenom huset och Ubbe ställde frågor om fjärrvärme, driftskostnader och dräneringar. Vi hade ju tänkt oss en visning där vi kunde strosa runt fritt, att det skulle ha varit andra där också. Fast jag förstår att ingen annan var där, priset för det huset, med det läget avskräcker nog. 650 000 kr är verkligen i överkant.

Inga kommentarer: