onsdag 11 juli 2007

Hav och ägg i snygg kombination

Vi har jobbat så bra idag, jag och lilla gubben. Bara att täcka allt som inte ska målas tar ju sån tid. Men två fasadväggar är i allafall ett första varv äggvita numer. Eller egentligen är bara en halv fasadvägg äggvit. Den första tio liters hinken vi använde var inte äggvit insåg vi när vi öppnade nästa hink. Målaraffären hade blandat i färgpigment i tio liters hinken som för en EN liters hink, vilket betyder att färgen var mycket mer vit än vi tänkt oss. Det blir att ta en diskussion med affären. I fall bara ett varv behövs var det ju mycket onödig jobb och pengar vi lagt.

Den havsblå färgen på vindskivor och annat växer sig starkare och starkare. Den är faktiskt riktigt fin. Jag tror verkligen vårt hus blir kanon! Återkommer med lite bilder här på ett tag. Vi valde ju för övrigt färg från en palör som en duktig kvinna skapat, med färger för fasader. Kombinationer som inte sticker i ögonen på grannarna. Så det blir nog bra.


Jag såg ett så smart tips på hur man kan dekorera kylskåpet. Ikeas shabloner. Det skulle vara snyggt, det blir nog att passera, nej, inte passera, GÅ IN på nåt Ikea under vår bilsemester som förmodligen börjar nästa vecka. Lilla familjen och jag. Dottern som förövrigt inte vill komma hem ännu. Men i morgon åker jag och hämtar henne hur som haver. Hon är mycket bestämd över att vara hos mormor och morfar ända till morfar kommer på lördag eller söndag. Hon SKA vara där när han kommer hem.Från om med 01.00 i kväll så har jag semester! Fram till och med den 28 augusti.

Inga kommentarer: