tisdag 21 augusti 2007

Likgiltiga studenter

Så var första lektionen avklarad. Jag förväntade mig respons, ansiktsuttryck bara nånting så att man kände om man fel eller rätt ute. Ingenting. Är gymnasieelver så på lektioner? Eller var det för att det var första gången vi träffades? Jag hoppas på förändring.

I övrigt tycker jag att det gick bra för mig. Jag överlevde. Jag svettades. Jag blev torr i munnen. Men jag klarade av det, och fick fram vad jag ville ha sagt. Däremot blev jag färdig lite för tidigt. Så eleverna fick gå en kvart innan.

Nu är det nya delmål på min väg. Nästa lektion är på torsdag.

1 kommentar:

Jessica Rosengren sa...

Tänker på dig! =) Du gör det väldigt bra...
Jag var inte likgiltig på gymnasiet, men eleverna kanske har förändrats. Du får väl göra något så att de måste reagera, något de inte kan värja sig emot. Fråga de hundra frågor och sätt de i arbete.. inte vet jag. Svårt. Ser framemot att läsa fortsättningen...;)
Kram!