onsdag 5 september 2007

Jobbtankar som vanligt

Två och en halv vecka har gått av lärarjobbet. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Just nu känns det inte som om det är nåt jag skulle vilja hålla på med. Allt känns förgängligt och onödigt i skolans värld. Den har ju deffinitivt sin funktion, men jag vet inte om jag vill ägna min arbetstid där. Jag tror inte det. Det känns akut att verkligen fundera över vad JAG VILL GÖRA med mitt liv i fråga om jobb och karriär. Det är bra att prova på olika saker och luska, men det känns som om jag skulle vilja komma fram till nåt beslut nån gång också. Att vara egen (jag vet, det låter flummigt, men nån sån tanke har jag i alla fall). Jag vill ha ett flexibelt jobb, där jag styr mycket själv över tider och där inte andra personer är beroende av att man kommer exakt samma tid varje gång.

Tre kvällar taltidning i veckan. Känns väldigt mycket, har blivit bortskämd av att inte vara där.

Inga kommentarer: