lördag 29 december 2007

Längtar till värmen

Grunnar på en alkoholfri drink till nyårsfesten. Nåt med glass, frukt och gärna nåt kolsyrat. Det blir middag hos vänner. Längtar lite, ändå är jag verkligen ingen som hetsar upp mig för mycket. Men det ska bli trevligt.

I morgon ska vi försöka ta oss ut och åka skridskor. Renöhamn har fin is och A ska få prova sin loppis-skridskor för första gången. Hon sken upp när jag berättade om planerna. Jag hoppas jag kan locka henne till ett ute-intresse.

En vecka kvar av ledigheten. Så här skulle man ha det jämt. Men det är ju extra härligt när vi kan vara lediga båda två.

En gnagande, sugande längtan att åka till Bangkok/Thailand har satt i. Läste resetidningen Vagabond på biblioteket idag. Med tips om vad man kan göra i Bangkok. De flesta tipsen har vi faktiskt gjort, men jag blev så sugen på att stå vid ett gatustånd och beställa god mat. Sticky rice, en fruktdrink och marinerad kyckling. Att äta ståendes på trotoaren. Åååå.

Inga kommentarer: