söndag 24 februari 2008

Bakdag och bokdag

Ännu en helg i sjukdomens tecken. Hallgolvet blev inte riktigt vad det har varit på lördagkvällen. Magsjuka igen. Det här var verkligen inget som jag räknade med innan jag fick barn, att livet går på snålfart så ofta på grund av sjukt barn.

Idag har vi polymasat hemma, jag och A. Vi har i alla fall bakat. Två sorters bröd och en Nallekaka. Sistnämnda, dotterns favorit. Ett av recepten är kul för att man bakar det dagen innan och får färska bröd morgonen därpå. Ica har bistått med recept och bild.

Har äntligen köpt boken "Bitterfitta". Fick den rekomenderad under en period då jag inte mådde så bra. Och nu, nu har jag börjat läsa den. Känns som ett komplement till tankar som jag kan ha. Ger recension när jag läst klart den.

Läste "100 sätt att rädda världen" här om dagen (lättläst, snabbläst bok). Tankeväckande om ditt sätt att leva, hur det påverkar miljön, naturen, människorna. Dina barnbarn. Även om jag anser mig som väldigt kunnig kring vad som kan göras för att förbättra mitt sätt att leva när det gäller miljöval, så fick jag en hel del tips från boken. Så; läs den (finns både inbunden och i pocketversion).

Inga kommentarer: