söndag 17 februari 2008

Hem till byn

En helg i hembyn. Bojn som den också kallas. Jag försöker verkligen inte vara den som jämt pratar negativt om samhället. Men ibland har jag svårt att inte göra det. Naturen och att hitta på saker att göra i naturen, göra utflykter och bestiga berg; det är enkelt och finns massor att hitta/titta på. Men ska man inte göra det, ja, då är det inte mycket att hurra för på orten. Jag tänkte att jag och U skulle ta och göra något, när vi nu hade barnvakt på lördagkväll. Kanske bio eller nåt annat. Men vi kom inte på nåt. Om vi inte ville gå ut och äta, så fanns det inte så mycket annat att välja på. U åkte till Piteå och laddade för jouren på söndagen. Jag somnade med A när hon gick och la sig. Följdaktligen missade jag melodifestivalen. Men det gör inte så mycket, just nu känns sömn väldigt underskattat.

Idag har varit en underbart solig vår-vinter-dag. Och det bästa är att det ska bli en lika dan i morgon. Då blir det utgång, med choklad i termos och svettiga ostmackor. Mums.

Inga kommentarer: