tisdag 19 februari 2008

Nattligt väntande på sömn

Vaknade 02.30 av att U sätter sig upp i sängen och drar upp dimmern på sänglampan på max. Han har hört A hosta och tror att hon kräkts. Vilket ger mig en och en halv timme vakentid på natten. Grr! Många onda tankar hann tänkas innan jag somnade vid fyra, allt medan U snarkar på. Jag har i hela mitt liv sovit bra, hela nätter, djupt. Men sen jag började på Backa så gör jag inte det längre. Jag sover verkligen uselt. Om det har med jobbet eller graviditeten eller kanske både och, så blir det kanske bättre senare. Problemet är då att då kommer det att finnas en liten som vill ha nattuppmärksamhet. Det finns två saker som jag saknar sen tiden innan barntillkomsten.
1. Att få sova när man vill.
2. Att få strula med maten, äta när man vill, vad man vill, var man vill.
Annars är barn bara bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte kul att inte få sova ordentligt. Vaknade alldeles av mig själv i morse 04,30 och lyckades inte somna om. Hade mitt "hemliga möte" idag som jag berättade om. Fick ett konkret erbjudande som jag ska ta ställning till under morgondagen. Känns helt galet kul! Lovar att vara mindre fåordig när allt är klart. Kram på dig vännen!