måndag 10 mars 2008

Vagninköp

Nu har vi köpt en vagn. Det blev beggat från blocket. Brun-beige Emmaljunga-vagn. Känns som en lyxvagn i jämförelse med den vagn vi hade med A. Det var ett riktigt härke. Men då var vi studenter, utan möjlighet att spendera pengar. Då brydde jag mig inte om hur vagnen såg ut, kanske på grund av att det inte gick att bry sig, vi hade inte råd att bry oss. Men nu känns det som om jag vill ha nåt lite snyggare. Nu ska vi bara skaffa en sjal att bära barnet i och en bilbarnstol. Sen får det vara nog. Så lite grejer som möjligt känns som rätt taktik för mig.

A är sjuk i dag. U är på kurs på Hindersön. Så jag har kallat in förstärkning för att slippa ta ut vård av sjukt barn. Mor och far är på väg.

A är rolig, det är synd att man inte skriver ner allt som kommer ut från hennes lilla mun. Men jag kom på en sak nu. Hon hade så rolig kommentar kring färger. Hon har hört uttrycket "glada färger", så då pratade hon om rosa och röd och andra färger som hamnar under den kategorin. Sen konstaterade hon att brun, det är en "sur färg".

1 kommentar:

Sara sa...

Hej! Jag har en sjal som jag köpte till Sixten som du gärna får låna. Den är mörkt mossgrön, en sån som bara är ett tygstycke, utan fästen el dyl, jag vet inte vad du har tänkt dig för variant. Hör av dig om du vill låna! (Jättemysigt när de är pyttesmå, känns som att bebisen bor i magen igen)
/Sara