torsdag 10 april 2008

Barmark önskas

Cyklar till och från jobbet. Därför är jag less på snön. Nu får det gärna bli barmark. Kommer ni ihåg känslan när man var liten och fick ta ut cykeln för första gången på våren, när asfalten kommit fram. Det är en känsla som jag kan påminna mig inom mig hur det kändes. Lycklig. Riktigt, riktigt lycklig. Alla ungarna på gatan cyklade, cyklade och cyklade under dom allt mer ljusa kvällarna. Det var verkligen en underbar känsla. Nu cyklar jag hela vintrarna och får aldrig riktigt den där feelingen. Dock ska det ändå bli skönt när denna snö försvinner. Jag har verkligen fått nog. Fast i helgen ska vi upp till kompisarnas stuga fem mil från Arvidsjaur. Och då kan det ju vara skoj med lite vitt på marken.

3 kommentarer:

Sara sa...

Cooling där! Bara någon vecka kvar av graviditeten och cyklar - i snön! Trevligt att vi fick ses på Herrgårdslunchen, hoppas du hinner vila lite och kolhydratladda innan det är dags! Vi ses! Kram Sara

Lisa sa...

Hej min vän!
Hur är läget med dig och bäbban och hur går det med renoveringen? Hoppas helgen varit bra.

Kram Lisa

85 kvm hus med innehåll sa...

Sara: God och trevlig lunch, absolut. Kommer att sakna er på skolan! Känns trist att det ska vara slutjobbat där. Men vi ses nog ändå!

Lisa: Än ligger den och gonar sig inne i magen. Men snart kommer den. Vilar upp mig för fullt för några timmars ansträngning att klämma ut ungen. Hoppas du har det bra, det närmar sig för dig också (ja, inte bebis, men väl jobbet). Hoppas du känner dig utvilad!
Kram kram, vi hörs.