tisdag 8 april 2008

Långlunch bara jag och han

Sambon och jag hade gårdagen för oss själva. A är i byn hos förädrarna, så det var verkligen lugnt hemma. Vi gick på promenad, hälsade på kompis L, åt en långlunch på Nodo i stan, tittade på folk. Kändes lite som förr, innan barnet fanns i bilden. Och snart är det inte bara barnet, då blir det barNEN. Shit.

I går tog jag fram fröer och krukor. Idag ska jag plantera. Föräldrarna ska till Ikea i morgon, då ska dom få lämna tillbaka lite grejer som vi köpt för mycket av. Lätt hänt när man går där och plockar åt sig saker i kundvagnen. Även om jag måste säga att det mestadels sker från sambons sida.

Nu ska jag hem och titta till renoveringsarbetarna.

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är de härliga dom där "vuxenluncherna".
Är Nodo en ny restauran i Piteå - där har jag inte varit!

Hälsningar Maud

85 kvm hus med innehåll sa...

Maud: Nodo är egentligen Roasters som restaurangen/fiket hette förr. Nodo är en förbättrad version av stället, fräschare och godare (riktigt GOD) mat, och snyggare inredning. Besök det om du är i Piteå!
Ska förövrigt kolla in din blogg.Hälsningar K.