onsdag 16 april 2008

Semesterplaner och annat

Problem. Åter-igen. Med den bärbara datorn. Nu blir nog reparationskostnaden så hög att det inte är värt att repa. Skärmen lyser inte som den ska, och då krävs ett skärmbyte á 5-6000 kr. Miljömässigt: Byta. Kostnadsmässigt: Köpa ny. Jag som tycker mig vara miljömedveten borde inte välja nåt annat än att skicka den på byte. Men det svider i plånboken.

Pratade med min thaiiga bror i går. Han verkade må bra. Det finns alltid planer på att flytta från Bangkok för honom. Men tyvärr är det så att i Sverige är det supersvårt för hans fru att få jobb. Hur försvenskad hon än är. Hur bra (perfekt) svenska hon än pratar. Hur mycket arbetserfarenhet från svenska ambassaden hon än har. Svenska arbetsmarknaden är rasistisk, den tittar på ditt namn och sen blir du ratad på många arbetsplatser.

Har börjat planera för semestern. Jag kommer ju att vara ledig hela sommaren. Härligt. Sambon tar ut minst sex veckors ledighet. Så nu måste vi fundera vad vi vill göra. Jag tror att det blir en tur med kompisar till Göteborg, sen vidare till Danmark. Och så skulle jag vilja vara i fjällen också. Stockholm skulle inte heller vara helt fel. Och allt måste passas ihop med en fyraåring och en nyfödd. Spännande.

Inga kommentarer: