måndag 7 april 2008

Småkär i alla duktiga hantverkare

Vi har kaos hemma. Toarenoveringen är startad. Det började med att bilas bort 22 cm betong, vilket gjorde att det låg ett fint damm på väldigt stor yta av vårt lilla hus. Sen blott la dom alla rör och bytte ut dessa till plast. Jag Är Otroligt Imoponerad Av Hantverkare. Inte för att det dom gör egentligen är så svårt, men dom vet vad dom ska göra, dom jobbar snabbt och det blir så snyggt. Just det här med rörläggningen är så fint. Nästan poetiskt fint. Att det går att göra, stänga av vattnet och fixa till femtio år gamla gjutjärnsrör. Nej, som sagt: Imoponerad. Idag jobbar rörläggaren vidare, till lunch, sen kommer elektrikern och drar för golvvärmen, och lite senare kommer byggjobbarna och gjuter golvet. Smack, smack, smack. Hitills är jag imponerad av vad vår samordnare Hällströms/Ansa har lyckats rodda ihop. Dessutom mycket trevligt folk. Som ni hör, idel lovord.

Helgen blev i lilla byn. Ganska skön helg faktiskt. Det blev besök hos två barnfamiljer, två barn var. Och jag känner väl att jag gruvar mig lite för att få ett till barn. Vi har det så himla bra, jag, U och A. Med en snart fyraåring som klarar så mycket själv och inte har den här uppmärksamhetskrävande egenskapen som mindre barn innehar. Men det är en kort period i livet och sen har vi det lugnt och skönt igen, jag, U, A och den nya.

Inga kommentarer: