tisdag 22 april 2008

Tom mage

En mage mindre sen i fredags. Maginnehållet har kommit ut och vi njuter. Hon är sååå fin vår lilla Stumpe. Inget namn finns ännu väntande på henne. Vi funderar vad som händer om vi inte kommer på nåt inom tre veckor (som tydligen är gränsen för "rätten till ett namn"). Blir hon en NN eller en fröken X? Eller blir det nån annan som väljer ett namn åt henne? Måste nog sätta mig med namnboken ikväll.

Många tusen plus till vår barnmorska på Sunderbyns sjukhus. Hon var otroligt bra. Jag tyckte att första förlossningen hade en toppenbarnmorska. Men den här toppade henne. Passade oss perfekt.

Nu ropar skrynkelungen.

5 kommentarer:

Mary sa...

Grattis till lillan! Jag tror att man har tre månader på sig att anmäla namn på barnet annars får man böta! Om man tvångsnamnger barnet då vet jag inte ;)
Åter igen, ett stort grattis!

Lisa sa...

Grattis vännen min! Hoppas få se underverket snart! Kram Lisa

Sara sa...

Grattis! Vad härligt med en liten spädis! Vi har kollat in henne på webbisarna, vilken liten skönhet! Kramar till hela familjen från Hortlaxborna

Marlene sa...

Grattis! Skönt att allt verkar ha gått bra och att ni mår bra. Jag ska genast gå in och kolla webbisarna. Sköt om er! Kram Marlene

85 kvm hus med innehåll sa...

Mary: Tre månader låter bra, då har vi lite tid på oss.

Lisa: Tack! Kom och hälsa på, nåt fika ska jag väl lyckas skrapa fram.

Sara: Kom ni också och fika, nu börjar kaoset att lägga sig. Toan är inte färdig, men vi har lyckats få i ordning i övrigt.

Marlene: Ska komma förbi på skolan här nån dag, när vi acclimatiserat oss lite mer i tillvaron. Vi ses!