fredag 16 maj 2008

Namngiveri

Vi har hittat en begagnad cykelkärra på Blocket. Enligt sambon är den fräsch, han har cyklat och hämtat den just nu så jag hoppas att han har rätt. Han kan vara lite väl förskönande ibland, när han verkligen vill ha nån pryl och ska "prata upp" den. Men jag börjar lära mig att vara extra kritisk mot hans prat, så här efter tio år tillsammans...

Här är en bild från Blocket. Vi tänkte montera in en bilstol åt lilltjejen i den, och så får A åka i sin stol bakom mig.

Bebis har förresten fått ett namn. Jag och sambon har ju tvistat om det, nött och stött, varit oense om det sen hon föddes för en månad sen. Nu blev det så att jag fick bestämma. U sa: "Om du betalar cykelkärran får hon heta det du vill." Inte mig emot, men kanske inte det mest vanliga sätt att välja namn åt sitt barn. Men jag tar det så att han tycker att det är fint och gärna vill att hon ska heta detta namn. Vilket jag inte vill skriva här, eftersom jag valt att vara hyfsat anonym i mitt bloggande. Hur som hellst: Barnet har ett namn!

Inga kommentarer: