torsdag 8 maj 2008

Om bebisen dör...

Stortjejen berättade att hon fått sova under pappas täcke i natt. Så då sa jag att jag vill gärna att hon sover under mitt täcke också. Hon konstaterade att det går ju inte, men om bebisen dör så kan hon göra det. Finns nog ganska så mycket känslor i hennes kropp, ganska mycket saknad av tiden då jag och hon lekte och jag hade mer tid bara med henne. Nu känns det inte som att den tiden finns. Jag får dåligt samvete av att veta att hon längtar efter mig, och jag kan inte riktigt ägna mig åt henne som jag gjorde tidigare.

1 kommentar:

Sara sa...

Vet precis vad du menar, det blir inte bättre när det är tre som ska dela på uppmärksamheten...men de har ju å andra sidan glädje av varandra nu när de börjar vara lite större.
Kanske det kan bli en bra chans till att upptäcka att pappa också är bra! (En klen tröst kanske när det svider i mammahjärtat...)
Ha det gott! Kram Sara