söndag 25 maj 2008

Städ och fix

Av helgens planerade aktiviteter blev intet gjort. Men vi fick en skön helg hemma. Operation: Rensning, har börjat. Dagens rum: Kontoret. Tidningar, papper, gammalt krafs, kartonger, pryttlar har gåtts igenom. Mycket har kastats och mycket har sorterats och organiserats. Men vi är långt ifrån färdiga, bokhyllorna står orörda.

Jag tycker inte om att ha en massa saker, gillar minimalismen. Men med en sambo som gillar att köpa grejer, spara och har svårt för att rensa bort är det svårt att ha det som jag vill. Men han har under sista tiden verkligen ändrat sin inställning och är nu helt inne på att vi måste rensa och fixa. Och nu är vi alltså igång.

Jag brukar fantisera om vi skulle separera, hur vi skulle dela grejerna. Och då inser jag att jag skulle nog inte ha så mycket saker att flytta. En tilltalande tanke. Ja, inte att separera, men att äga lite mindre.

Inga kommentarer: