fredag 6 juni 2008

Sveriges dag

Mina odlingar i pallkragarna tar sig. Det finns sallad i olika sorter, morötternas små skott tittar fram, majsen lever men mår inte bra och tomatplantorna som far odlat är nyplanterade. Känns skönt att ha lite egenproduktion.

Idag har jag också rensat min minirabatt med rabarber och gräslök. Det blev så fint. Men min rygg är helt otränad, så den är lite öm just nu.

Idag har det varit en trädgårdsdag. Gräsklippning, trimmning, rensning och vattning. Precis hela dagen med alla måltider har spenderats ute. Härligt. Nu känner sig min hud utetärd och solvarm. Och efter ett glas vitt vin efter en sån dag så är jag lite loj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet inte om du hinner läsa det här innan imorgon. Jag kan försöka ringa dig om lunchen. Klart vi kan äta på skolan om det är lättare med barnen! Kul att båda kommer med! Vi hörs/Marlene