onsdag 30 juli 2008

Måla

En dag i svärmors stuga räcker. Den ligger mellan Boden och Älvsbyn och är ett himmelrike för knott. Nu ska vi vidare till Lycksele, himmelriket för barnfamiljer verkar det som.

Fick upp ögonen för akvarellfärger här om veckan. Nu är första målningen klar och jag vill, vill, vill sätta mig och måla mera. Ibland skulle man inte ha några barn och bara få göra vad man ville med sin tid. Det tar sin tid att lära sig använda färgerna. Det har jag insett med åren, att allt som ska göras kräver sin teknik, när jag var yngre trodde jag att jag kunde första gången jag gjorde något.

2 kommentarer:

Sara sa...

Hej, vad kul med akvarell! Säg till om du vill ha några tips av bildläraren :)

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag tar tacksamt emot tips! Som sagt; nybörjare men med gnistan.