onsdag 27 augusti 2008

Människomöten

Framtiden... Psykolog eller psykoterapeut verkar vara intressanta yrken. Men jag inser att det är för mycket jobb att fixa upp betygen eller skriva 2,0 på högskoleprovet för att ta mig in på dom utbildningarna. Så jag har börjat titta på kurator. Mediabranchen kan vara jättekul och spännande och fräsch på många sätt, men den är för ytlig för mig tror jag i längden. Det finns för lite substans. Jag skulle vilja jobba med nåt som ger mig mer. Jag tittar närmare på socionom eller beteendevetare. Men samtidigt är det jobbigt att ha den ekonomiska situationen som ett pluggliv innebär. Fast livet är kort och jag tror på min nyföljda bana att följa hjärtat.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Man ska alltid f�lja hj�rtat. Annars vaknar man d� man �r �ttio �r och undrar varf�r man var s� feg. Och mediabranchen �r ytlig, s� satsa du p� kurator. Tror det blir perfekt. / Jenny, mp3

85 kvm hus med innehåll sa...

Tack för tanken. Hoppas ditt tredje år blir bra! Och du, lyssna inte på negativa mig, mediabranschen kan vara alldelens underbar också (om du nu vill fortsätta på banan).