lördag 16 augusti 2008

Vara behövd

Ibland går livet verkligen i ett i ett i ett. Det är: Välling. Tvätt, ta ur, ta ner, hänga upp, sätta i. Diskmaskinen. Plocka. Bädda. Kolla in nåt i Bamse. Damsugaren. Amma. Plocka. Blöja. Mellanmål. Plocka. Fredagsförmiddagen var hektisk, och jag kommer på mig själv att förstå att livet går i 100, att det är det här som är småbarnsmammelivet, jag är mitt i det som jag bara hört talas om förr. Konstigt det kommer att bli den dagen jag inte har två små tjejer att se om. Konstigt men skönt också, samtidigt som det är skönt att vara behövd.

Loppis idag i Badhusparken. Fyndade verkligen barnkläder till lilla U. 10 plagg för 100 kr. Jättefina, en del nästan oanvända. Jag tror att jag ska stå och sälja nästa lördag. Måste bara få ihop lite mer saker. Kompis J hade lite. Kanske föräldrarna också.

Inga kommentarer: