tisdag 23 september 2008

Dagens media

Å herre gud! Jag hittade Linda Rosings blogg. Jag har inte haft så höga tankar om kvinnan tidigare, men nu är dom inte bättre, tankarna alltså. Det är verkligen synd att det går att göra en karriär på det sätt som hon gjort. Vara med i en dokusåpa tillsammans med sina två bollar till bröst, vara med några killar där inne (hon förlovade sig väl i alla fall inte där inne hoppas jag?!), komma ut och ja, vad har hon gjort som har varit värt att uppmärksamma? Sångkarriären? Förhållandet med Fadde? Plastikoperationer? Längtan efter en karriär, åter igen tillsammans med sina bollar till bröst? Ja, vad är det egentligen hon gör? Tydligen är hon bloggare just nu. Även om bloggen bara är crap. Här hittar ni detta mästerverk!

Detta är egentligen en känga till svensk media som upplåter tidning-, tv- och radioplats till nåt så oväsentligt. Rosing rider väl bara på vågen och är väl en produkt av dagens Sverige. Hon är som en bilolycka, jag tycker det är hemskt att stirra, men kan inte låta bli.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Det är ju för att svensk media är medveten om "bilolyckseffekten" som de fortsätter låta sådana människor ta plats. Vi gottar oss i andras hemska sätt att leva, deras idioti och andra saker som vi kan tänka oss att klanka ner på. Vi gillar det inte. Tror vi. Om du frågar folk på stan ifall de gillar till exempel www.kissies.se så får du nog inte alls många 'ja'. Men sedan är hon ändå Sveriges 4:e största blogg. Underligt, eller hur? Vi 'gillar det inte', men samtidigt blir det ett sätt för oss människor att komma ifrån vardagen och få tänka nedvärderande tankar om någon. Du blir inte Sveriges 4:e största blogg genom unika besökare. Nej, du har folk som sitter varje dag och läser. Jag sitter själv där, för att vara ärlig. Och nej nej , jag gillar inte det. Hon är oerhört 'trög' (får man säga så, eller kan det nätmobbning? hm), skriver hemskt dåligt och har mycket dubbelmoral och annat jag inte gillar. Men samtidigt är det lite befriande att gå in och så tänker man "jahapp, undra vad hon skriver för korkat idag då". Då kommer ju frågan, varför läser man det? Varför vill man spendera sin tid med att läsa något som man ändå vet att man inte uppskattar?

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag var faktiskt tvungen att kolla upp den här Kissie. Hade inte hört talas om henne. Den bloggen är väl lite i samma stuk som Rosing och som Blondinbella. Inget för mig. Men vem är det för? Jag tror att många går in och läser och känner sig lite bättre när dom har läst. Man kan trösta sig med att man är i alla fall lite smartare än dessa bloggerskor. Eller vad kan annars locka så många läsare??

Jenny sa...

Jadu, delvis tror jag att du har rätt. Blondinbella är dock ett litet undantag för mig. Jag fick faktiskt efter ett tag erkänna att jag hade dömt henne lite i förväg. För mig var hon en "Hej-jag-är-blond-och-lever-på-pappas-pengar-och-gör-inget-vettigt". Men jag fortsatta läsa (just av den anledningen) och efter ett tag insåg jag ju att tjejen faktiskt är smart. Hon kämpar hårt för det hon vill, har MVG i praktiskt taget allt och vill bli advokat. Hon engagerar sig mycket i problem så som anorexia/bulimi o.s.v. Hon har mycket tankar om saker, och visst, många stämmer inte överrens med mina. Just nu tycker att mer att det är intressant att följa en tjej, i samma ålder som en själv, som går på galor, pratar 15 minuter för 3000 kr och har två egna företag. Jadu, jag vet inte riktigt .. Kissie däremot, där känner man sig smart. Mina favoritbloggar är nog dock de som är lite mer 'vanliga' människor, men som skriver fint och har söta kläder. Dom känns inte riktigt lika långt bort på något sätt. Och oj, nu ska jag sluta skriva. Sköt om dig!