fredag 26 september 2008

Vettigt

Äntligen har en tidning skrivit det jag tycker har saknats i alla reportage i olika tidningar som handlat om miljövänlig konsumtion. Viivilla nr 8/08: "Det absolut bästa - och billigaste - sättet att skona miljön är i de allra flesta fall helt enkelt att inte köpa nytt! Slit på det du har och pigga upp med färg, handla begagnat eller byt med vänner och bekanta när du vill förnya dig." Det är huvudet på spiken!

Torbjörn Carlsson hade i dagens PT en bra och tankeväckande krönika om miljön och vår jord. Han är förövrigt riktigt kul och bra på att skriva, plus att han ofta har väldigt vettiga åsikter. Har inte läst hans krönikor tidigare men nu är han favoriten.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Idag köpte jag nya skor. Eller nya för mig. Second hand rättare sagt. Billigt, eget och bra för mijön! Och att byta (även byt-låna)med vänner är perfekt, något man borde göra mer ofta.

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag älskar loppisar, Kupan och andra second-hand-affärer. Men skor har jag faktiskt aldrig köpt begagnat. Kanske nåt att prova på?