onsdag 22 oktober 2008

Viktigt!

Är in då och då på min förra jobbarkompis killes blogg. Han skriver om rättvisa och mobbing, skriver så att jag får något jag inte vill visualisera, visualiserat för mig. Speciellt mobbing är känsligt ämne som jag tror dom flesta inte väljer att prata och berätta om alls. Det är skamligt. Men pratar vi inte om det sker det förmodligen ingen föränding, då finns det inte. Jag kan så väl förstå hur mobbing kan bryta ner en människa. Jag hade en person på högstadiet som mobbade mig, jag var livrädd för att möta honom, för att bara gå förbi honom. Och vad han sa har påverkat mig hela livet. Och då var det bara en enda person. Hur ska en människa som utsätts för systematisk mobbing från flera personer kunna gå vidare i livet utan att låta det förstöra hela ens person? Jag tror aldrig man blir kvitt upplevelserna, dom ligger som ett svart moln i en själ för resten av livet.

Inga kommentarer: