fredag 7 november 2008

Härlig människa

Jag gillar konstiga långsamma program på dom statliga kanalerna. Just nu visas Tillflykt, en film med bland annat David Sandström. Han är så skön med sitt stora skägg och sin ångest. Han var faktiskt på ett bröllop som jag också var på för två år sen. Han sjöng och spelade och är riktigt bra på det. Gillar hans stuk. Jag skulle vilja vara så, göra en tatuering över hela ryggen "I will never die", inte vara så jäkla kontrollerad och brydd.

Jag fattar inte riktigt allt i programmet, men han letar i alla fall efter information om sin morfar samtidigt som han letar hus...? Kanske, jag vet inte så noga. Ska se vidare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=xFofMFww_ag

Egentligen broder daniel som gjort original-låten, men bättre stämning på annas variant
/snörvlet

Anonym sa...

Nånstans i bakhuvudet mindes jag en lite rolig intervju men David S (som jag förresten gillar och lyssnar en hel del på). Med hjälp av lite googlande och för lite att göra på jouren så hittade jag den...
http://www.pastan.nu/merpastan/veckans-lantis-david-sandstrom-1.40332

Anonym sa...

Ojdå, man kanske ska "signera2 sin kommentar också...
/Mats

85 kvm hus med innehåll sa...

Det var lite kul att du skickade den länken! För jag googlade honom i fredags medan jag såg programmet och läste faktiskt just den där intervjun. Han formulerade sig bra, precis så där som man skulle önska att man kunde göra om man blev intervjuad.
/K