onsdag 5 november 2008

Nya tider?

Är det bara jag som tänker Usama (som i BinLaden) istället för Obama? Var nog bra att han, Obama alltså, vann i alla fall. McCain ser ut som en seriefigur. Det är ungefär så mycket jag kan om politiken i Usa. Nja, kanske lite mer, men särskilt insatt är jag verkligen inte. Jag skulle ha svårt att säga vad dom verkligen vill. Jag vet väldigt fragmentalt vad kandidaterna står för.

Tänk er att Fredrik Reinfeldt citerar bibeln i sina tal, människor gråter och han försöker säga historiska saker? Det är svårt att applicera det amerikanska tillvägagångssättet på svensk politik. Även om den svenska lagboken är baserad på ett kristet synsätt känns det konstigt om religionen skulle få ta för stor plats, så som den gör i landet i väst. Men då blir vi å andra sidan inte lika passionerade som man verkar vara i Usa.

Inga kommentarer: