måndag 2 mars 2009

Gnäll

Förra helgen blev stordottern sjuk, hade feber i en vecka och är väl inte helt återställt ännu. Nu i helgen fick lilldottern hög feber och är bara trött, gnällig och s j u k. Så håller hennes feber i sig i en vecka blir det två, t v å, veckor i karantän här i hemma. Det enda jag är ut är när jag sticker till jobbet eller när jag måste fylla på matvaror. Nu börjar dessutom jag känna svagt, svagt i halsen. U har åkt till Björkliden i tre dagar, i jobb, så jag tar hand om tjejerna själv. Och det har snöat, så skottning väntar, det kan bli svårt att få någon tid till. Lilla U sover kasst på nätterna, så det går inte att gå ut när dom båda gått och lagt sig och tro att det ska vara lugnt. Satte A framför en film nu när lillstumpen sov middag, så då blev det en och en halv timme sov på soffan för mig. Natten blev inte så lång, eftersom U stack 04.30, och jag var tvungen upp med ungarna på morgonen, trots att jag jobbade igår. Well, well. Nog beklagat. Jag är i alla fall ledig tre dagar nu! Skönt.

Inga kommentarer: