söndag 31 maj 2009

Tillbaka i tiden

I helgen har vi varit i min farmors stuga. Jag har bland annat rensat ut mackaroner med bäst före datum 2/3 1989! Mums!

Fina lilla stugan anno 1750. Flyttad till platsen på femtiotalet. Och har väl inte hänt så mycket där sen dess. Eller jo, lite har det väl hänt, men tapeter, möbler är lika. Sen har det tillkommit en sovstuga i samma timrade stil bland annat. Vore jag ensamstående skulle jag nog vara där mer, men jag tror inte sambon är så intresserad av att vara där. Det som är bra med att vara där är att det går att slappa. Det går att välja hur mycket jobb som man ska lägga ner på stället.

Bilden är från valborg, en månad sen, då fanns det snö kvar. Känns avlägset en dag som denna, men 25 grader varmt! Kvinnan på bilden är min mamma, ser mer normal ut i verkligheten.

Inga kommentarer: