fredag 23 oktober 2009

Anonymitet

Jag och sambon gick på stan i två timmar idag, inklusive lunch på Waldorf (som kom upp nu ikväll, men det är en annan historia). På dessa två timmar mötte vi tre personer som vi känner. Jag som tänkte att Luleå skulle vara mer anonymt än grannstaden.

I onsdags fick vi hemtentan. Omfattande och mycket att skriva. Men jag känner mig inte stressad. Jag vill bara hinna klart i början av nästa vecka så att jag kan få ett höstlov med ungarna. Det är tyvärr så att tentautformarna har satt ett visst antal ord på uppgifterna och det stör mig. Jag tycker inte att det visar på att man litar på studenterna att dom skriver det som är väsentligt utan måste få direktiv på mängd för att lyckas. Nu tror jag att det kommer att bli ordbajseri för att nå upp till kraven.

Inga kommentarer: