söndag 10 januari 2010

Tentamen

Imorgon är stora dagen när det gäller tentan för senaste kursen. Känns nervöst och pirrigt. Men faktiskt mest kul att få testa sin kunskaper. Mycket att hålla reda på och många begrepp som har fått sin betydelse. Det gäller att kunna plocka fram kunskapen just där och då. Trist att en av mina klasskompisar som jag umgåtts mycket med under hösten har valt att inte skriva tentan, och mest troligt hoppa av hela grejen. Hon fixade det inte tyckte hon. Tyvärr lyssnar hon inte på råd, men det kanske är så att vill man inte bli hjälpt och redan har bestämt sig tar man inte till sig av alla kloka råd i världen. En annan av höstens pluggkompisar ska nog också hon mest troligt hoppa av. Där var det väl en kombination av ett eftertraktat jobb hade kommit ut på hennes tidigare arbetsplats och att hon inte kände att hon kunde klara av pluggandet. Och så min tredje pluggkompis, hon ska i alla fall fortsätta. Men hon läser till fritidspedagog, så vi kommer nog inte att ha några kurser fram över tillsammans. Det blir till att hitta nya människor att umgås och plugga med.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Lycka till vännen, du kommer att fixa det!

85 kvm hus med innehåll sa...

Oh, jag vet inte... Har känt mig helsäker att klara det hela veckan, men igår kväll kändes det inte alls så bra... Har tänkt ringa till dig hela veckan, men det har varit annat som occuperat tankarna.