torsdag 28 januari 2010

Tragiskt vandrande

Idag och igår har det varit jobbigt, riktigt jobbigt, ta ungarna till dagis och skola. Igår snöstorm, men inte så kallt. Idag riktigt kallt och ganska blåsigt, plus att jag råkade ta stora Us skoterskor istället för mina när vi traskade iväg på morgonen, och det adderade bara till eländet. Jag kollade aldrig termometern innan vi gick och det var nog tur, annars hade jag nog tyckt ännu mer synd om oss. Lilla U tyckte inte det var hallon att vara ute idag och skrek både på väg till dagis och på väg hem från dito. Det som är lite jobbigt är att jag suttit hemma och pluggat båda dagarna, så för min egen del hade jag helst inte gått ut alls. Men det fungerar inte att ha barnen hemma när jag måste läsa. Tyvärr. Jag önskar att jag inte behövde räkna tal i morgon, då skulle jag och ungarna mysa inne hela dagen. Jag önskar också att jag hade tillgång till en bil sånna här dagar. Det är bara att bita ihop och ta sig igenom. Jag har hunnit önska mig lååååångt här i från ett antal gånger idag under våra otrevliga promenader. Och hunnit vara sur på stora U, alltså utan att han vetat om det, för att han inte kan tänka sig att flytta till ett varmt land. Jag ber till gudarna, eller vad jag nu tror på, att det är bättre väder imorgon.

Nog klagat över missären. God natt.

Inga kommentarer: