torsdag 4 februari 2010

Lite mano

Jag känner mig lite manodeppresiv. Igår var allt negativt och jag tänkte att mitt liv sucks och jag ska hoppa av skolan. Min matte-bundsförvant har beslutat sig för att ta studieuppehåll (läs: hoppat av skolan) eftersom hon fått sitt drömjobb på Ikea. Jag är inte så konsistent i mig själv och börjar automatiskt tvivla på mina egna val av inriktning i livet. Jag är glad för hennes skull, men jag vill också veta exakt vad jag vill och bli erbjuden ett jobb inom det också. Så, till den manodeppresiva delen. Idag när jag satt och räknade så var det så kul, och jag lyckades dessutom förstå ett tal genom min egen tankeförmåga. Alltså inte bara räkna ut svaret, utan förstod verkligen varför det blev som det blev! Ledsen igår och glad idag. Vad händer i morgon? Följ den spännande fortsättningen i en blogg nära dig!

1 kommentar:

Sarah sa...

Ooooh, känner igen det där. Oftast förekommande när en tenta är nära förestående. Jag brukar försöka tänka på varför jag började plugga överhuvudtaget, den övertygelsen jag hade då. Sedan tänker jag "ok, jag har en dålig dag idag. Det är säkert pga jag är trött. Får jag sova bra kommer det kännas bättre sen." :) Jag vill inte intala mig själv att det finns andra alternativ, för då skulle denna tid ha varit bortkastad (särskilt med studielån)