fredag 23 april 2010

Jäklar, både neg och pos

Nattvak korrelerar inte så bra med mina tankar. Hela livet blir otroligt negativt och jag vet varken ut eller in. I natt hoppade jag av skolan och idag har väl tankarna hakat på nattens tankar. Det känns som om jag ska hoppa in i ett ormbo (skolan) frivilligt och frågar mig själv varför? Sen är det dom vanliga tankarna på löneläge och arbetsmarknaden som virvlar runt inne i mig. Jag har i alla fall lovat mig själv att slutföra terminen. Och hösten måste bjuda på något annat för att jag verkligen skulle kunna göra verklighet av tankarna. Som jag inte ens vet om jag vill göra verklighet av. Tala om velig.

Har för övrigt firat lilla U förra helgen då hon fyllde två år. Vår jäkla tokunge. Tänk att man kan vara så mycket människa fast man är så liten och levt så lite länge. Den här bloggen har till och med levt längre än vad hon har gjort.

Stor-jäkla-ungen har haft disco på skolan mitt på dan. Tredje gången dom har disco sen hon började. Och den här gången hade hon vågat sig upp på dansgolvet! Hon berättade att dom hade dansat, druckit festis och fikat. Ja, det är väl ungefär vad vuxna också gör när det är disco på gång. Dricker, äter och dansar.

1 kommentar:

Sarah sa...

Tankarna kan virvla hos mig också- jag utbildar mig till deltidsarbetslöshet (om det vill sig illa), många obekväma arbetstider och dålig löneutveckling i jämförelse mot det ansvarstagande som yrket kräver. MEN då tänker jag att alternativet är att gå tillbaka till det gamla, vill jag det? Då svaret är ett tvärt NEJ så blir det bara att blicka framåt och hoppas på det bästa.