tisdag 14 december 2010

Bloggvärlden

Ibland halkar jag in på randombloggar och av någon outgrundlig anledning börjar jag läsa. Och det kan vara så tråååkigt... Värsta jag läst, citat: "Jag ska bara byta dammsugarpåse och sen ska jag dammsuga." Nejmen, intresseklubben tar genast upp anteckningsblocket!

En annan variant är att fotografera meningslösheter, typ adventsljusstakar så här i juletider. Det kan väl vara ok att göra en gång, kanske ljusstaken ger nån inspiration till nån läsare, men när bloggaren gör det vid andra advent, och tredje advent och sen också vid fjärde advent tycker iallafall jag att det är hyfsat ointressant. Och när dom dessutom tar taffliga bilder med sin kassa kompaktkamera i sitt ordinära hem är måttet rågat.

Och nu kommer ni som läser det här tycka att det är väl bara för mig att sluta läsa dessa ointressanta inlägg/bloggar, och så är det ju. Men jag undrar ändå varför dessa människor bloggar om sånt här? Är det ens intressant för dom själva?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vill Du vara med på en oförglömlig kväll?
Förföras in i en spännande ny värld av roliga vuxenleksaker? Nu söker jag personer som vill vara med på ett träningsparty, ett gyllene tillfälle att få känna på lite annorlunda underhållning, för Dig och kanske Dina vänner/väninnor!

Absolut inget köptvång!

Vill Du veta mer?
Tveka inte, kontakta mig på:
0767 - 72 61 86
jennifer.karlsson@himmelriket.se

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Just därför blev jag ändå liiite nyfiken på hur just dina ljusstakar ser ut! Hihi!
Jag kan hålla med om att det är mycket snuttiplutt och finfint i bloggvärlden! Här försöker vi blanda med lite byggdamm iallafall!
Ha det gott!

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag tror att "lite byggdamm" är en underdrift. Det verkar vara MYCKET byggdamm... Hoppas ni kan få en mysig jul mitt i all renovering.

Och angående min adventsljusstake så hör väl jag till dom som tar taffliga bilder med min kompaktkamera i mitt ordinära hem(kanske inte bokstavligt talat men näst intill). Så jag låter det vara.

Hemma hos oss är julpyntet mer betonat mot/för barnen och passar verkligen inte in i en inredningstidning. Det är ok med mig.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Det låter som en rätt sund inställning. På nåt vis känns det ändå som att det är barnen som uppskattar julen mest, en lång väntan på tomten så då kan julpyntet mer än väl vara barnanpassat!!
Önskar er en trevlig jul/nyårshelg!