torsdag 7 april 2011

Insikt

Nu ska ni få höra något fashinerande. Sambon som har kursdagar i Sunderbyn kommer hem och berättar så där i förbifarten att han gått och mumsat på en kaka under lunchen och stannat till vid en spegel och liksom sett sig själv. Alltså verkligen SETT sig själv. Sett sig i spegeln och hajat till: "Är det där JAG?" Så där som man kan få en yttre upplevelse av sig själv, vilket inte händer så ofta.

Sluta inte läs här, det kommer mer.

Jag hade haft samma upplevelse under dagen, jag hade också när jag stod i hallen och klädde på mig för att hämta ungarna också SETT mig själv i spegeln, alltså haft den där upplevelsen av att verkligen SE mig själv utifrån.

Vänta, det kommer mera.

Då säger sambon att han kan säga exakt på minuten vilken tid det hände honom. 12:46. Det är nu det fashinerande kommer. Det var exakt samma minut som jag också hamnade där framför spegeln!

Jag brukar tänka att det finns ett "det" som färdas omkring oss allihop, som besitter all kunskap. Jag tror att det här "detet" ville säga oss nånting. Kanske det skickade ut en puls av medvetenhet till oss människor, en sekund av insikt?

Flummigt och spännande.