söndag 29 maj 2011

Upptäck Luleå Miljögården Hertsön

Morsdag idag och vi gjorde en lite utflykt till Hertsö Miljögård. Där fanns det lite smådjur, bland annat sööööta små lamm. Vi fikade billigt och gick och strosade på kolonilotterna intill. Huvudbyggnaden på Miljögården är en gammal välunderhållen timring. Ooo, vad sugen jag blir att ha en stuga. Jag konstaterade för sambon att ibland kan jag få en längtan att ha ett flashigt jobb i en stor stad och leva det livet. Men när jag möter ett mer nära-till-naturen sätt att leva kan jag tänka att det är så jag vill leva. Och ärligt talat så är det mycket oftare jag känner att det vore rätt än det andra sättet. Jag tror att jag mer och mer kommer att gå back to basic, närma mig naturen, självhushåll eller nåt liknande. Gå omkring i gamla paltor och gummistövlar och bara resa till stan två gånger om året.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm, hur många gånger om året besöks egentligen staden i shoppingsyfte i nuläget?
Som jag tror att någon konstaterat i kommentarer till ett tidigare inlägg, kanske framtiden redan är här...

85 kvm hus med innehåll sa...

Nu ska vi inte vara sånna! Och framtiden ÄR ju redan här, på olika sätt som jag konstaterar då och då.