lördag 18 juni 2011

Upptäck Luleå Kulturgården

Det känns som om första semesterdagen visade livet från den ljusa sidan. Viss oro har jag att ha lång semester med ungarna. Det mesta går bra, men gnälliga ungar som bråkar och att laga två mål mat om dagen gruvar jag mig för... Idag var iallafall en bra dag.

Tjejerna ville bada i den nyinköpta jättepoolen. En pool där jag lagt in veto vid inköpandet. Av olika anledningar...

1. Förvaring av en jättepool är inte det lättaste, den ligger så timid och snäll i en kartong i affären men när den har fått lämna den pyttelilla kartonen vägrar den återgå i den storleken.

2. Det är JAG som ska vara vattenfyllare den mesta delen av sommaren.

3. Det är JAG som tydligen skulle blåsa upp barnpoolen FROM HELL! Efter 45 minuter gav jag upp och då var bara en fjärdedel uppblåst! Jag kände mig tvungen att ringa till inköpsansvarige pappan (som jag anser var på medveten flykt från barnpoolen) och beklaga mig om den #!*^piiip"# barnpoolen!

Nu ligger åbäket ute på gräsmattan inte ens halvfylld och jag tror att barnen får bada i den i mitten på juli eller nåt, när mina lungor och luft-tömda-hjärna återhämtat sig.

Så har vi varit till Kulturgården i Gammelstan också idag. Loppis, konstutställning och café. Väl värt ett besök. Nuvarande utställningen hade fantastiska målningar av en tjej som heter Maria Winbjörk. Tänk om jag kunde måla så! (bilder är snodda från hennes hemsida)

Och stordottern har hunnit vara på ett sjuårskalas. Och jag och lillungen åkte och åt mjukglass och lekte i lekparker undertiden.

Bra skit skulle jag vilja säga om denna dag!

2 kommentarer:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Du målar redan väldigt vackert!
Hoppas hjärna och lungor hämtar igen sig illa kvickt så även du kan svalka dig i poolen snart!!
Må så gott!

85 kvm hus med innehåll sa...

Målar gör jag nog, men inte i dignitet som många andra...
Poolen ligger fortfarande och pryder vår framsida, nu halvfull med två dygns regnvatten.
Ha det så bra och det är så kul att få kommentarer på bloggen!
/K