söndag 17 juli 2011

Helgen mitt i härliga juli

Inte varje helg, eller ja till och med år, som jag tar en tvådagars. Alltså två kvällar med vin i lite större mängd. Det blev det iallafall i helgen. Trevligt födelsedagsfirande i fredags. Och altaninvigning på lördagen. Riktigt skön och social helg.

Altanen är alltså i nästan-färdigt skick. Härligt med nytt trä under bara fötter. Har ingen bra bild att visa, men det kommer.

Och begravning av farmor i fredags. Det där med gråten som inte skulle infinna sig var lite osant. Mycket tårfyllt och känslosamt. När jag såg kistan brast det i mig. Det kändes konstigt att där är hon, fast ändå inte där. Än är hon inte i jorden, men gravsättningen kommer så småningom. Då kanske det blir mer tårar?

Och så är den är ju så vacker och fantasieggande, vår femhundraåring till kyrka i Gammelstan.
Jag ber ju för övrigt en gång varje dag nu för tiden!
"Gode Gud, gör så att det aldrig mer blir vinter. Amen."

2 kommentarer:

Piedra sa...

Vilken vacker kyrka! Jag tror det är bra med gråt. Har själv svårt för begravningar där alla ansikten är torra. Kanske för att jag själv gråter så in i vassen. För mig blir det samma störtflog även vid gravsättningar.

85 kvm hus med innehåll sa...

Ja, det är sant att torra ansikten på begravning skulle kännas lite konstigt. Vi får se hur det blir vid gravsättningen...
/K