lördag 9 juli 2011

Upptäck Luleå Storsand

Vi har varit där förr och vi kommer dit igen. Där älven möter havet. Långgrunt. Ibland lite för långgrunt för vuxna. Igår var det varmt i vattnet. Och det säger jag, kanske en av dom större badkrukorna som finns. Jag och stordottern fick en egen badsväng när lilldottern frös och ville sitta på filten. Dom där minuterna ensam med A är alltid härliga. Och jag doppade mig, efter pepp från A.

Storsand finns alldeles vid affärsområdet Storheden, några hundra meter efter vägen mot Gammelstan. En liten klassisk badskylt med pil vägleder dig rätt. Kör in i skogen och parkera i skuggan av träden.

Har ni tänkt på stränder i Sverige. Dom allra flesta, oavsett hur välbesökta dom är (gäller iallafall här i Norrbotten) är utan någon sorts försäljning/restaurang eller dylikt. Jag tänker utomlands där det bara att sticka till stranden med sina badkläder och handduk och lita på att matfrågan löser sig. Här måste alltid picknickkylbagen följa med.

1 kommentar:

Sarah sa...

Sant! Men ack så skönt att slippa försäljare... och lite mysigt är det ändå att äta solvarma bullar och hemblandad saft som blivit väldigt osval sedan man åkte hemifrån :)