tisdag 13 september 2011

Sovande barn och galopperande hästar

Lilla gumman har varit sjuk i några dagar. Igår sov hon HELA dagen. Vid 13.00 väckte jag henne och hon vaknade till lite men sov i princip hela tiden fram till 17.00. Sen ville hon gå och lägga sig vid 18.00 och sov sen till klockan 07.00. Men idag är hon så gott som frisk. Konstigt det där med sjukdomar. Från en dag till en annan kan kroppen bete sig så olika.

Ikväll var det ridning för stortjejen. Det är spännande med hästar. Jag tycker det är riktigt kul att ta hand om dom. Känns rogivande eftersom det verkligen är här och nu, du aktiverar dig och tänker inte på så mycket annat. Trodde absolut inte jag skulle gilla att ens vara i närheten av hästarna, men det visade sig felaktigt. Fast jag har stor respekt för djuren.

När barnen skulle rida blev två hästar skrämda och satte av i galopp. Barnen som satt på flög av och när jag vänder mig om för att se vad som händer ser jag ett av barnen flyga ner från hästen och liksom hamna mellan bakbenen när den galopperar iväg. Tack gode gud för att ingen blev skadad. Det hade kunnat gå hur som helst! Känns så här efter händelsen rätt nervöst att A ska hålla på med de här kraftpaketen. Det går ju inte att sätta något emot om en häst vill ge sig iväg. Hon verkar dock inte så uppskrämd av händelsen.

Inga kommentarer: