fredag 30 september 2011

Vad vill vi uppnå?

Världen är upp och ner när det går att göra sig en förmögenhet på att blogga om ett glamoröst liv i storstan där försörjningen delvis beror på designande av mobiltelefonskal. Inget ont om personerna bakom ett sådant koncept, dom rider på denna våg i samhället. Det är vi allihop som tillåter det.

Det känns ofta som vi missar att diskutera den bild av hur livet ska vara som vi får via tv-program, dokusåpor, reality-tv, bloggar, dagstidningar, magasin, radion. Kort och gott media. Det visas en snedvriden bild där dom rika tar allt för stor plats vilket gör att resten tror att det är det livet går ut på att uppnå. Det är shopping, resor, glamour, meningslösa sysselsättningar etcetera som premieras via media. Mycket dumhet som får utrymme. Men det kanske är så det ska vara? Det är ju det vi vill sträva efter?

3 kommentarer:

Piedra sa...

Mm... Nä, det är ju inte det jag vill i alla fall, men jag tror att vi är alltför få som överhuvudtaget stannar upp, reflekterar och känner efter. Många bara rider med på vågen och är inte medvetna om att det skulle kunna vara på något annat sätt.

85 kvm hus med innehåll sa...

Jag tror på en ny tid. Men det kräver kanske något execeptionellt för att det ska till, men det kommer.
/K

Piedra sa...

Mm, det gör jag med. Och visst kommer den, men ibland tycker jag att det går smärtsamt långsamt.