fredag 28 april 2006

Snack med vd:n

Födelsedag idag! Har fått flera grattis, varav det konstigaste var från studieadministratören som skickade ett mail i ett annat ärende, och skrev grattis i mailet! Inga paket, ingen tårta, inga besök... Låter tragiskt. Tur att jag inte är så brydd om födelsedagar. Ikväll har jag och A i alla fall fått vara med varandra, och det är ju en gåva om något!

Kan inte sluta tänka på Tjetjenien, känns fruktansvärt att det ska vara på det sättet i det landet... Vad ska man göra mot all galenskap i världen. Såg just på Aktuellt att FN ska halvera sin matranson till människor i Darfur, Sudan. Stackars, stackars människor! Sen jag fick barn så har jag lättare att sätta mig in i andras människors situationer, speciellt i hemska förhållanden.

Nu är c-uppsatsen på väg att publiceras. På några dagar finns den att läsas på nätet. Känns som en milstolpe. Ingen annan i journalist- eller producentklassen har blivit klara med uppsatserna. Trots att det var flera som började i början av januari. Jag och T är bäst! På tal om skolan, allt jag skrev på rapporten igår, i den nuvarande kursen, har försvunnit på nåt mystiskt vis. Irriterande!

Idag skrev jag på avtalet att jag går med på fem månader lång utbildningstid i mitt jobb. Jag var till och med till vd:n för att försöka ändra på det, få en kortare utbildningsperiod. Det var tvärnej...

Inga kommentarer: