onsdag 26 april 2006

Påtaren påtar i jorden

Raggadish! Får man kolla på det fast man är 28? Vissa saker är rätt skoj. Som till exempel att Gry Forsell kan snacka otroligt snabbt baklänges! Programmet är som min åldersgrupps Bullen, fast hundra gånger tuffare. Vissa inslag är det lite barnslig nivå på, tex sms-diskussionerna. Dagens barn är så otroligt coola!

U har jour i natt. Jag jobbar i morron, han på fredag. På lördag är vi faktiskt lediga tillsammans! Hör o häpna! Sen jobbar han söndag dag (valborg). Och vår bil är fortfarande trasig. Så det obligatoriska valborgsfirandet i farmors stuga kanske inte blir av för mig o A.

Äntligen äntligen kan jag börja påta i trädgården. Började riva lite i busken framför huset idag. Ska plocka fram sekatören här nån dag och knipsa lite grenar. I år ska hallonplantorna bekämpas. Och så vill jag göra altanen, riva den alltså. Jag vill ha en stenlagd uteplats med en segelduk som tak. Och så ska det vara en eldstad i kanten mot bodan i slutet av uteplatsen. Men det kostar kulor! Men det känns faktiskt som nåt som jag själv skulle klara av att göra.

Magontet har kommit tillbaka. I och med jobbet kom det tillbaka. Började äta Losec igen idag...

Inga kommentarer: