måndag 3 april 2006

Snubblande nära mitt område

Det känns inte mycket hos mig när jag tänker på att jag faktiskt börjar imorron. Jag har en känsla av att vara utnyttjad. Hakarna är alltså (för er som inte är insatta):

1. Fem månaders lärlingperiod; med 66% av lägsta a-kassenivån... Jag upprepar: FEM MÅNADER!!

2. Kvälls/nattjobb. När ska jag och U hinna träffas (eller för den delen alla kompisar också).

3. 72% chans att få jobb efteråt.

Det känns som om jag kommer att offra hela sommaren till ett dåligt betalt jobb utan att vara helt säker på att få det i slutändan. Men å andra sidan är det ett bättre utgångläge för att söka andra jobb att redan ha ett jobb än att vara arbetslös. Och dessutom är ju jobbet i alla fall snubblande nära att vara inom mitt utbildningsområde. Dom kallar det för "Taltidningsredaktör", ok, låter ju bra åtminstone.

Inga kommentarer: