tisdag 31 oktober 2006

Oväntat besök

Vid middagstid idag ringer det på dörren. Jag är i telefon och har dessutom mat på spisen. På trappan står ett skelett och en häxa. "Bus eller Godis?" Jag, bondlurk som jag är, har ingen aning om vad man säger eller gör. Jag blir sående, tittandes på dom och säger tillslut: "Jag pratar i telefon, kan ni inte gå till nästa granne?". Dom är frusna och vill hellst komma in. Och jag skickar iväg dom... Snacka om dåligt samvete efteråt. Men jag får trösta mig med att jag inte stödjer denna kommersialiserade happening, och att dom kan köpa sitt godis själva (för personen jag pratar med upplyser mig om att man ska ge godis om man inte vill ha ett bus). Nåväl, hoppas inte A tog intryck av min otrevlighet och inte vill gå och sälja coccosbollar när hon ska åka till Göteborg på skolresa.

Har sökt ett jobb i Umeå. På ett livsstilsmagasin som sökte journalister. Intressant, men förväntar mig inte något.

Ska göra cellprovskontroll i underlivet i morron. Inte så farligt numera, inte efter att ha klämt ut en unge med X-antal (var inte medveten om hur många) personer som tittade på.

Inga kommentarer: