onsdag 1 november 2006

Idag vill jag vara kurator, i morgon pilot

Min sambo arbetar för tillfället på psyket. Han får träffa mycket intressanta människor, mycket tragiska livsöden och höra mycket som är tankeväckande. Jag sätts återigen i en livs-vals-problematik. Vad ska jag egentligen göra med mitt arbetsliv? Jag återkommer och återkommer till denna fråga konstant. Jag velar hit och dit, och det växlar mellan arbetsinriktningar konstant. Just nu känner jag för att bli kurator eller något annat intressant och människo-mötande yrke. I morgon kan det vara något annat. Jag skulle vilja känna ett kall för något. Jag vill kunna göra ett enkelt val. Ungefär som min kompis U som i 15 års tid har vetat att hon bara vill bli veterinär. Men jag känner inget sånt...

På tal om U, hon kommer imorgon. Kul! Det är underbart att ha vänner som jag känner sedan jag var en liten fjärt.

Idag har vi för övrigt, dottern och jag, suttit på Krokodil och ätit krämbulle och druckit "grönt te med persika" (ja, inte dottern, hon fick mjölk). Och där kom också tankarna om vad jag vill göra med mitt liv. Då tänkte jag att jag skulle starta upp något liknade café, fast på en annan ort. Det är ett så härligt ställe. Så, som ni ser, det kan växla inom loppet av några timmar vad jag ska göra med mitt liv. Jobbigt, riktigt jobbigt!

Inga kommentarer: