söndag 15 oktober 2006

Saknar bergen, inlandsmänniska som jag är

Underbar lördag! Vi gick upp på Kalahatten och hade med oss choklad och mackor. A, U o jag. Bara vi. Härligt! Nu var väl inte Kalahatten något exeptionellt, men ganska fin utsikt, ja. Ibland saknar jag Älvsbyn, just kring vad man kan hitta på i dom krokarna. Många berg, älven och skogarna i närheten av byn. Men flytta tillbaka; nej.

Mor o far har varit hos oss hela dagen. A = överlycklig. Hon älskar, älskar sin mormor speciellt. Då duger inte jag många sekunder. Men mormor gör också allt för henne. Vilket jag kan tycka är irriterande.

Bilen är full av skräp till sopis just nu. I morron bär det av, med den gamla tvättmaskinen och annat bråte. För nu har vi en fin, nymålad tvättstuga, med en ny fin tvättmaskin. Lite kan göra en glad!

Inga kommentarer: